MENU SIMPLE BERSAHUR DAN MENGENYANGKAN

Assalamualaikum..

Entry hari ni nak share dengan korang resepi mudah dan pantas bersahur dan berbuka sepanjang Ramadhan.
Actually menu ni aku dah amalkan sejak dari berpuasa dari tahun lepas lagi, masa tandem nursing twins. Alhamdulillah ramadhan kali ni pun aku teruskan jugak. Menu bersahur yang mudah dan mengenyangkan.

Bahan-bahan
Kurma (buang biji)
Susu + ESP + Air Suam

Tambahan bahan ikut citarasa korang
Kalau ade oat atau buah badam..tambah sesedap rasa tekak korang
Sedikit madu kalau suka yang lebih manis

Kaedah membuatnya senang je.. Mix semua
Masukkan susu, kurma dan badam ke dalam blender. Blend sampai hancur. Letak oat. Tambah madu. Dan minum masa sahur. Kalau tak nak blender pon bole..campur kesemua bahan tadi dan Shake je.

Aku memang peminat tegar susu so xde masalah nak telan susu tapi bagi korang tak suka sangat susu tu bole gantikan dengan susu HL beli kat kedai, milo or horlick + air. As per experience aku lebih suke campurkan susu dalam milo, horlick, ESP dan sebagainya yang bole mix and match. Dan yang penting. Lambat rasa lapar dan rasa bertenaga sampai petang. Takde la tengah hari tu aku rasa mengantuk, lembik bagai. Production susu pun Alhamdulillah takde masalah walau pun berpuasa. So far alhamdulillah susu badan masih cukup. Berbanding masa anak pertama. Sebab masa tu kurang ilmu tentang penyusuan, susu pon agak drop.

Kalau yang tak pregnant tak breastfeed yang tak berapa rajin nak memasak masa sahur pun boleh amalkan. Lebih sihat. Resepi ni sangat flexible. Boleh ubah suai ikut suka hati.

Untuk aku yang dah biasa makan vitamin untuk kesihatan dan kecergasan diri ni memang wajib akan telan masa sahur 4 suplemen ni. 

  1. ESP + KURMA + AIR SUAM ( Insha Allah akan bertenaga lebih lama tanpa rasa lapar dan dahaga )
  2. PERFORMANCE DRINK ( Elak badan di hidrat lebih lebih kerana kurang minum air )
  3. B.COMPLEX ( Elak stress dan mengantuk )
  4. VITAMIN C PLUS ( Membentuk Sel & Collagen baru yang sihat dalam badan )
SET RAMADHAN SHAKLEE

Ape yang bestnye telan vitamin ni ialah badan lebih bertenaga walaupon pada waktu bekerja. Bagi yang selalu keje kat site tu, wajib cube set Ramadhan Shaklee ni. Cube dulu baru tau..

Sesekali aku akan telan Vivix, almaklumlah kadang2 kite ni tak terlepas jugak dari letih2 badan especially WAHM macam aku ni. Lagi nak layan anak, lagi nak layan suami kan. Dok rumah bukan goyang kaki je tau.

Korang nak try jugak menu simple tapi mantop ni..meh contact saya =)


Berminat untuk mengetahui produk Shaklee dengan lebih lanjut, boleh hubungi saya seperti melalui w.apps di talian 0123549909 ( mila )

Dengan setiap pembelian vitamin shaklee dari saya, anda layak mendapat :-
♥ Jadual Makan Vitamin
♥ Konsultasi percuma berterusan
♥ Jemputan ke group Facebook Exclusive
♥ Peluang menjana income dengan Shaklee
♥ Jika anda berdaftar dibawah group bimbingan saya dan ingin menjadikan Shaklee sebagai Biz utama yang menyumbang kepada meningkatkan taraf hidup anda sekeluarga. Jom tanya saya (^__^)

PILIHAN DI TANGAN ANDA !!!


Shaklee Shah Alam


     KEAHLIAN SHAKLEE                                eSell

PERHATIAN: Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos,merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit

No comments:

Post a Comment