TERIMA AWARD DARI SHAKLEE

Assalamualaikum W.B.T

Actually entry ni nak siapkan dari awal bulan tadi..tapi dek kerana tertangguh atas sebab2 tertentu alhamdulillah hari ni sempat jugak luangkan masa untuk tulis entry ni. 31/11/2012 adalah tarikh secara rasminya aku bergelar "Shaklee Independent Distributor". Masa ni daftar keahlian sebab nak dapat harga ahli je. Sebab daftar ahli RM65 je seumur hidup.
DAFTAR AHLI SHAKLEE
BORANG NI LA KENE ISI MASA SEBELUM ADE ONLINE WEBSITE SHAKLEE


Kire ok la jugak sebab xde yuran tahunan. Ni pon selepas lebih 6 bulan dah ambik vitamin shaklee. Asal cerita sebab takut tak ade tenaga bile saat nak lahirkan twin. Masa mengandung twin tu kulit nampak kusam ckit. So memang cari vitamin yang tak membahayakan dan biarlah vitamin tu dapat share sekali dengan kandungan. Masa umur twin 4 bulan dalam perut, aku hanya ambik B.Complex + Vitamin C Shaklee. Masa ni pemikiran mula berubah tapi masih belum arif pasal hal kesihatan dan kecantikan ni. Masa tu pikir sebab pregnant 2orang kan. So semua bende perlu kongsi, kalsium, collagen,sel2 dalam badan.. So to be make sure nak sentiasa nampak bertenaga utk hasilkan mood yang ok tu sebab aku amik 2 vitamin febret aku sampai sekarang ni.Masa tu memang tengah fenomena Vitamin C..hehehe.. Alhamdulillah memang berkesan. Konsisten selama 2minggu pon dah boleh nampak kesan.


SEHARI SEBELUM LAHIRKAN TWINS



 Lepas lahirkan twin je ade satu perasaan yang melanda diri tentang penyusuan pulak. Masa ni la baru dok sibuk cari suplemen banyakkan susu. Ape lagi..pegi la meng "GOOGLE".. Rupenye memang dah ambik tapi tak try yang full set breastfeeding. Alhamdulillah lepas 2 minggu makan konsisten, cukup air 3 liter sehari, dapat hasil yang sangat memuaskan. Sebab dah suke dengan hasilnya tu yang terus daftar ahli. Disebabkan aku kenal dengan kakak yang satu sekolah dengan aku dulu dan ade kisah tersirat di sebalik cerita yang sama antara kami aku pilih die untuk jadi upline.
KEMBAR
DINA DINI


Once jadi anak biz sekarang ni aku panggil die mami Nora je..hehehe..sweet gitu..Lepas sebulan daftar ahli tetibe terdetik nak buat part time dengan shaklee pulak. Masa ni bagitau kat husband. Die macam tak yakin sangat..apatah lagi Shaklee jugak biz MLM. Tapi die cakap kalau nak buat bole je..tapi kalau xjadi tanggung sendiri..eeee..pedas je ayat die..xpe la..at least die tak cakap tak boleh.Tanya mami nora macammana nak buat sale.. Alhamdulillah selama sebulan aku ikut sebahagian daripada ilmu yang mami nora turunkan kat aku. Syukur alhamdulillah pada bulan berikut tu aku dapat bonus. 2 angka..ok lah kan daripada xde ape..sape nak bagi..kalau korang beli barang kat supermarket ade dapat rebate x?? maybe ade certain je la..kotttt...hehehe.. 

Bulan kedua buat lagi ni pon sekadar suka2 dan alhamdulillah dapat 3angka. Seronok tak terkata..Rasa macam tak percaya dengan modal RM65 dapat pulangan 3angka dalam masa 2bulan..itu pon saja  suke2. Actually bole dapat lebih kalau betul2 ade kesungguhan nak buat. Masuk bulan ketiga persepsi aku terhadap biz Shaklee mula berubah. Tiba2 nampak jalan keluar dari "COMFORT ZONE" dan aku percaya aku bole buat di mana aku yakin dengan Biz Shaklee aku dapat merealisasikan impian aku bergelar surirumah bekerjaya. Bulan Feb 2013 aku buat mula serius untuk buat biz ni. Rasa sangat rugi kalau aku bertangguh.Nak jadi macam mami nora jugak. WAHM impian yang telah sekian lama nak d realisasikan. Masa ni berani bagi jaminan kat husband "Setahun saya buat shaklee sure jadi WAHM. Percaya pada rezeki, yakin pada diri, buat tanpa kata tidak, SAY NO to ALASAN. 

Alhamdulillah pada bulan ketiga buat Biz Shaklee secara part time 4angka dalam tangan. Masa ni terasa bangga yang amat sangat..macam kera dapat bunga pulak. Dapat Check Reward dari shaklee.. Balik dari kerja tunjuk kat husband..Masa ni persepsi die mula berubah, dah start tolong pos barang, packing barang dan dalam erti kata lain sangat sangat menyokong ape yang saya buat. Secara jujurnya..pada saat tu terasa nak berhenti kerja tapi atas perbincangan kami suami isteri kami tangguhkan atas sebab2 tertentu. Hati memberontak nak sangat jadi WAHM.. tapi dalam pada masa yang sama tak nak bebankan suami walaupon tanggungjawab suami yang sediakan semua keperluan kami anak beranak, tapi perlu ingat "ukur baju di badan sendiri" saya yang pilih die saya MESTI terima kelebihan dan kekurangan die. Walaupon kami tidak mempunyai masalah kewangan yang kritikal tapi kami perlu fikir masa akan datang, perlu fikir anak2. So dis time kami tak kan pandang kebelakang lagi. Kami teruskan usaha untuk buat Biz Shaklee. 

Keep on sharing, usaha dan tawakal pada Allah S.W.T..Alhamdulillah 1.8.2013 aku decide untuk jadi WAHM..dan suami menyokong niat aku..walaupon pada masa ni income shaklee xsebesar Gaji Hakiki. Tapi aku yakin kami bole buktikan dengan Biz Shaklee kami akan dapat more better than gaji masa bekerja. Rezeki Allah kan luas. Secara jujur aku tak ada masalah dengan kerja office. Hepi je tapi naluri keibuaan sangat besar. Hati meronta2 nak berenti. Lega hati lepas bagi surat resign walaupon majikan berat untuk lepas kan aku. Tapi die terpaksa sebab alasan aku sangat kukuh. Dan part yang paling best die beri kelonggaran untuk aku buat kerja secara part time. Haaaa..kan dah cakap rezeki Allah tu luas. Die beri aku masa percubaan untuk buat part time.Alhamdulillah 31.10.2013 secara rasminya aku jadi WAHM!!!! Yahoooooooo.. Walaupon masih part time dengan syarikat lama. tapi ianya tak menggangu asalkan aku pandai bahagikan masa.


SITI JAMILAH MAT YUSOF
SOHO WAHM


Terasa dihargai bile dapat jemputan menerima anugerah dari Shaklee. Teruja tau..kalau kerja pon setahun sekali je dapat bonus. Shaklee bagi 3C lagi ( CASH,CAR,CONVENTION ), pastu dapat lagi anugerah. Bukan satu tau aku dapat.. Dapat 5 anugerah dalam masa setahun. Mungkin bagi orang lain yang dah lama dalam shaklee 5 award tu cikit je..tapi bagi aku ianya cukup banyak dan buat aku rasa dihargai dan sangat berbaloi dengan ape yang kami usahakan. Masa tahu lepas dapat duduk kat barisan penonton je..Masa tu hati terdetik dan suami cakap. "TAHUN DEPAN KITE PULAK NAIK PENTAS DAPAT KUNCI BESAR" aku jawab "PASTI DAN MESTI". See...itu jugak satu doa..Alhamdulillah kami turun naik pentas jugak tahun ni dan PASTI DAN MESTI tahun depan kami naik lagi dengan award yang lagi besar bersama anak2 biz.Selepas setahun lebih bersama shaklee income 5angka dalam tangan.




Siapa sangka bermula dengan misi pencarian suplemen breastfeeding dan misi menjayakan "fully breastfeeding" memberi seribu satu manfaat, Kebaikan dan keajaiban dalam hidup kami sekeluarga. Family Biz SBID kami semakin membesar dan akan terus membesar dengan berjaya. Insyaallah kami pasti dapat rasa dan kecapi Rezeki Allah yang luas dan sama2 berkongsi rezeki ini bersama orang yang sangat memerlukan.

to be continue........... "PUSH FACTOR"




SITI JAMILAH MAT YUSOF

No comments:

Post a Comment